Koasilla tyytyväisiä asukkaita 

Kiitosta tuli asuntojen sijainnista, koosta sekä asiakaspalvelusta. Pyöräkatoksia ja varastoja kritisoitiin.


Asukastyytyväisyyskyselyn yleisarvosana oli 4,31 asteikolla 1-5. Edellisessä kyselyssä asukkaat antoivat yleisarvosanaksi 4,16. Ystävälle Koasia suosittelisi 97,8 prosenttia vastanneista.

Koasilaiset olivat tyytyväisiä asuntojen kuntoon. Kiitosta saivat pesutuvat, valaisimet, kylpyhuoneet, keittiökalusteet ja siistit lattiat. Heikoimmat arvosanat tulivat äänieristyksestä ja saunatiloista. Asuntokohteet saivat arvosanan 4,16. Vain neljä prosenttia vastaajista antoi arvosanaksi 1 tai 2.

Keskinkertaisen hintaisia ja viihtyisiä asuntoja. Tunkua näyttäisi olevan, olisi kiva saada lisää kohteita.”

” Kaikki toimii ja asunnossa on hyvä olla. Ongelmatapauksissa olemme saaneet apua suhteellisen nopeasti. Ainoa harmi on, ettei asunnossa saa maalata tai tapetoida.”

” Autopaikkoja on aivan liian vähän. Muuttajille olisi hyvä olla olemassa talokohtainen info lähimmistä parkkipaikoista/yhteisessä käytössä olevista välineistä.”

 Asiakaspalveluun asukkaat olivat tyytyväisiä. Kehuja tuli erityisesti toimiston palveluista.

”Henkilökunta on aina ollut erittäin miellyttävää.”

” Palautetta kerätään ja se otetaan tosissaan.”

” Kerran en päässyt hakemaan autopaikan avainta toimiston aukioloaikana, jolloin tulitte tiputtamaan avaimen postiluukustani.”

” Asuntoa hakiessa olisi kiva, jos voisi saada jonkinlaista tietoa, milloin asunto on mahdollista saada.”

”Kotipaikkakunnan ei pitäisi vaikuttaa asunnon saamiseen. Jos kotipaikkakunta on 70 kilometrin päässä, on asunnon tarve yhtä suuri kuin jos se on 400 kilometrin päässä.”

Tiedotus ja nettiyhteys tuntuvat toimivan. Tärkeät tiedotteet tulevat asukkaiden mielestä ajoissa, ja asunnon hakeminen sekä vikailmoituksen tekeminen on helppoa.

90 prosenttia vastaajista toivoisi yhteydenpidon tapahtuvan sähköpostilla. KOAS booking -varauspalvelua oli käyttänyt 93 prosenttia vastaajista, mutta vain kolmanneksella oli applikaatio puhelimessaan.

Huom. muistattehan myös, että KOAS bookingista voi ohjata tiedotteet omaan sähköpostiin.

Myös kiinteistöjen huolto ja siivous sai hyvät arvosanat. Ainoastaan pihojen talviaikaisen hiekoittamisen vähyys koettiin epäkohdaksi.

Häiriöitä ja vahingontekoja käsittelevään kohtaan yli kolmasosa vastasi, ettei häiriöitä ollut lainkaan. Seitsemän prosentin mielestä häiriöitä oli paljon. Yleisarvosana oli 3,76.

Kyselyyn vastasi 782 asukasta, joista lähes puolet asuu solussa.

Arvoimme vastanneiden kesken kolme lahjakorttia. Lahjakortit voittivat Markus Palomäki, Miia Herrala ja Lila Kämäräinen. Onnea voittajille ja kiitos kaikille tutkimukseen osallistuneille! Teemme yhdessä Koasista vieläkin paremman. 

KOASSI-lehti

Valitse julkaisun artikkeli liu'uttamalla painiketta.